|
www.fillogo.fora.pl forum studentek logopedii UG
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
monika.m
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 17:36, 27 Mar 2011 Temat postu: do GR II (grupa 4latków, poniedziałek) |
|
|
hej
trzeba coś przygotować na jutro do 4latków, znalazłam ćwiczenie, którym mogę zacząć jutrzejsze zajęcia:
gimnastyka języka - temat: poszukiwanie wiosny
prowadzący opowiada dzieciom o języczku, który wybrał się na poszukiwanie wiosny, poleca im aby we wskazanym momencie wykonywały określone czynności:
Była wiosna, za oknem było słychać śpiew ptaków (dzieci naśladują dźwięki). Języczek wybrał się na poszukiwanie wiosny. Jechał na koniu (kląskanie), na łące zobaczył bociany (dzieci mówią: kle, kle, kle). Zatrzymał się na leśnej polanie (dzieci mówią: prrrrr). Zsiadł z konia, rozejrzał się po polanie (oblizywanie warg), świeciło słońce, wiał lekki wiatr (delikatnie: wdech nosem i wydech ustami), było ciepło i przyjemnie (uśmiechają się szeroko), na skraju polanki zakwitły wiosenne kwiatki, pachniało wiosną ! ( głęboki wdech i wydech ).
Języczek pochylił się i powąchał kwiatki (wdech ustami) i kichnął (dzieci mówią: apsik). Wtedy zobaczył zaspanego jeża, który ziewnął (ziewanie), zrobiło się późno, więc języczek wsiadł na konia i pogalopował do domu (kląskanie).
Dziewczyny ! Musicie pomóc dzieciom, żeby ogarnęły te momenty, w których mają ćwiczyć
Myślę, że fajna historyjka,
wzięłam ją z książki "Logopedyczne zabawy grupowe dla dzieci 4-7 lat" (Sprawka, Graban) -> do znalezienia na chomiku. Jest dużo fajnych zabaw ruchowych, logopedycznych - są podzielone tematycznie )
pozdro, monia miś
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Karmel
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 283
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 20:19, 27 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
To nawiązując do wiosny ja mogę zrobić zabawę słuchowo - ruchową : Wiosna czy zima? Prowadzący rozdaje papierowe trawki. Mówi zdania. Wcześniej umawia się z dziećmi, że kiedy usłyszą informacje związane z wiosną, podnoszą do góry trawkę.
Zdania:
W ogrodzie zakwitły przebiśniegi i kwiaty.
Nad stawem stoją bociany.
Dzieci zjeżdżają z górki na sankach.
Mocno świeci słońce, dni są coraz dłuższe.
Wieje mroźny wiatr i sypie śnieg.
Na drzewach pojawiły się zielone pączki.
(zdania ew. można zmienić, ułatwić)
Potem można zrobić ćwiczenie wiosenny wiatr. Dzieci dmuchają delikatnie i papierowe trawki długim strumieniem powietrza. Naśladują wiosenny wiatr. Prowadzący zwraca uwagę na prawidłowy tor oddychania.
Trawki właśnie robię.
A te ćwiczenia są z książki, którą podała Monia Miś.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
monika.m
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 22:01, 27 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
właśnie wpadłam na ten sam pomysł z trawką )
to ja też powycinam zielone paseczki, może się przydać więcej )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Theme ACID v. 2.0.20 par HEDONISM
|